logo
HOME ZARZĄDZANIE & MARKETING PRAWO & FINANSE BLIŻEJ PACJENTA PIERWSZE KROKI KALENDARIUM LIFESTYLE TECHNOLOGIE

DOKUMENTY

OGŁOSZENIA

WSPÓŁPRACA

KONTAKT

DLACZEGO WARTO ZAINWESTOWAĆ W ZBUDOWANIE SILNEJ MARKI EKSPERTA W BRANŻY MEDYCZNEJ?

DLACZEGO WARTO ZAINWESTOWAĆ W ZBUDOWANIE SILNEJ MARKI EKSPERTA W BRANŻY MEDYCZNEJ?

Co to jest personal branding i jakie daje korzyści?

Personal branding - budowanie osobistej marki, to działania mające na celu "markowanie" sobą – własną osobą, nazwiskiem, wszystkiego co robimy i mówimy. W ten sposób stajemy się "produktem" (tak, produktem, choć niektórych to pewnie zdenerwuje ;-), rozpoznawanym i rozróżnianym przez rynek. Personal branding to przemyślany i dobrze zaplanowany proces zarządzania własnym wizerunkiem zawodowym i karierą, a także życiem osobistym.

Bardzo dobrze obrazuje czym jest marka osobista takie stwierdzenie - marka to zdania, opinie, słowa, komentarze wypowiedziane przez innych o nas po naszym wyjściu
z pokoju.
 Marka to również wyobrażenie innych o nas  i to właśnie wyobrażenie ma ogromny wpływ na nasze zawodowe i prywatne relacje. Warto więc poświęcić trochę czasu na uświadomienie sobie jaką marką chcemy być, jak tą markę zbudować, jak zarządzać swoim wizerunkiem. 

Marka osobista, we współczesnym świecie pełnym informacji, ludzi, zdarzeń, komunikatów, staje się coraz ważniejszym narzędziem do wyróżnienia się w tym tłumie, zbudowania swojej wiarygodności, rozpoznawalności, niepowtarzalności. Stworzenie silnej osobistej marki daje przewagę w działaniach marketingowych i sprzedażowych w długim okresie i ma dzisiaj wymierną wartość rynkową.

Autorem koncepcji marki osobistej jest Tom Peters, który w 1997 roku opublikował swoją koncepcję ” The Brand called you”. „Bez względu na to, ile mamy lat, jakie zajmujemy stanowisko i w jakiej branży pracujemy, wszyscy musimy sobie uświadomić, jak ważny jest branding. Jesteśmy dyrektorami generalnymi własnych firm: Ja Sp. z o.o.(…). We współczesnym świecie biznesu naszym najważniejszym zadaniem jest promowanie marki „Ty”. (…) Ty jesteś marką. To Ty kierujesz swoją marką… (…) Stanowisko dyrektora generalnego firmy Ja Sp. Z o.o. zobowiązuje Cię do rozwijania samego siebie, promowania siebie i podejmowania działań, które zapewnią Ci zainteresowanie rynku”.

Czy lekarz potrzebuje silnej marki osobistej?

Marka (brand) produktu wyróżnia go na rynku spośród dziesiątek podobnych produktów. Tak samo silna i wyróżniająca się marka osobista (personal brand) pozwala zaistnieć na konkurencyjnym rynku pełnym specjalistów.

Zatem branding personalny przydatny jest w przede wszystkim osobom, które mają coś istotnego do przekazania w swoich dziedzinach, są liderami, specjalistami czy ekspertami.

Każdy lekarz stara się być ekspertem w swojej dziedzinie, gdyż jego wiedza i umiejętności,
a także sposób traktowania pacjentów, buduje zaufanie pacjentów. Z kolei zaufanie buduje autorytet i jest niezbędnym warunkiem zbudowania pozycji eksperta w dłuższej perspektywie czasowej. Pozycja eksperta pozwala rozwijać się zawodowo, rozwijać swoją praktykę lekarską, a nawet mieć wpływ na rozwój medycyny.

Zatem każdy lekarz powinien zainwestować w branding personalny i systematycznie budować swoją silną markę lekarza-eksperta. Nie jest to trudne, wystarczy dobrze przemyśleć i dokładnie zaplanować proces zarządzania własnym wizerunkiem zawodowym
i karierą, a celem tego procesu jest osiągnięcie rozpoznawalności, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. 

Branding personalny jest efektywnym narzędziem, dzięki któremu w relatywnie krótkim czasie można dołączyć do świata przedsiębiorczości i biznesu. Profesjonalnie przygotowana strategia komunikacji marki i dobrze poprowadzony proces budowania marki, powodują że staniemy się rozpoznawalni w swoim środowisku zawodowym.

Izabela Wołyniec-Sobczak, Strateg personal brandingu i brandingu
www.wolyniecsobczak.com.

 

 


X
Nasz newsletter to cotygodniowa porcja inspiracji i rozwiązań dla Twojego gabinetu/przychodni. Zostaw nam swój adres e-mail, a my przekażemy Ci niezbędne i ciekawe informacje dla Twojego biznesu
podaj adres email:

© 2015 MedSukces

O nas   Kontakt